זירת טד




רפלקציה
שיטת הלימוד החדשה, שמתבססת על עבודת גמר שעובדים עליה לאורך כל השנה במקום לעשות בגרות רגילה, היא שיטת לימוד מצויינת ואני שמחה שבית הספר שלי משתתף בתכנית הלימוד הזו. שיטה זו  היא קודם כל אפשרות מצויינת של התלמידים להתחבר יותר לתקשורת ולרצות להשקיע יותר במגמה, בגלל הסיבה שעבודת גמר מאפשרת לכל תלמיד להתמקד בנושא שנראה לו מעניין ומושך מתוך הנושאים של תקשורת ומתוך הנושאים שלמדו במשך כיתה י' ויא', ובכך הוא ירצה באמת לעבוד על העבודה ולחקור כיוון שהוא נושא שהוא בחר ורצה. 
העבודה העניקה ולימדה אותי מיומנויות שונות, כמו חיפוש אחר מקומות באינטרנט למטרת העבודה, סיכום ומציאת החשוב מתוך מאמרים ועבודות, ניתוח תוכן מסרטים והבנתם יותר לעומק, לשאול שאלות ולענות עליהם וכמובן ללמוד חומר שאני אזכור בעתיד ולא אשנן ואקיא אחרי שהבגרות נגמרת.
כמובן שכל מהלך העבודה לא היה טוב ויפה, וניתקלתי בדרך בכמה קשיים. למשל, לא הרגשתי שנתנו לנו מספיק שעות בכיתה לעבוד על העבודה ולקבל עזרה מספקת מהמורים במקרה של קושי, וכשנתקלנו בקושי בבית עם העבודה, לא תמיד יכולנו לקבל עזרה מהמורים והדבר היה מבזבז לנו זמן יקר להתקדמות בעבודה ולסיומה בזמן. כמו כן, היה לי קשה למצוא מספיק כתבות ומאמרים על הנושא שלי בעברית והייתי צריכה לחפש אותם באנגלית, דבר שהקשה מעט על ההבנה שלי וגרם לחלק מהעבודה שלי להתארך כי הייתי צריכה לתרגם אותם בשבילי ובשביל העבודה עצמה.
למרות הקשיים, אני מאמינה כי שיטת העבודה הזו היא הרבה יותר טובה ומלמדת, ומעניקה לתלמידים באמת להנות מהשעות במגמה ומהחומר הנלמד ובדרך לרכוש מיומנויות שיוכלו אף להשתמש בהם בעתיד והם לא "יברחו" להם מהראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה